Ostatnio programowałem iS7 napędzający coś w rodzaju magla. Sygnał startu z listwy zaciskowej (zacisk standardowo P1), więc DRV06=1. Prędkość zadawana wirtualnym motopotencjometrem, zatem wejście P2 to Up (IN66=17), a P3 - Down (IN67=18). Motopotencjometr w logice LS nie jest szczególnym źródłem zadawania prędkości, jak wejście napięciowe czy komunikacja cyfrowa - aby sterować motopotencjometrem należy ustawić zadajnik częstotliwości na Keypad1 (albo Keypad2), tzn. DRV07=0. W momencie naciśnięcia wyłącznika BHP oczywiście należy walce jak najszybciej zatrzymać, a więc tryb stopu ustawiłem na hamowanie dynamiczne na granicy możliwości ładowania kondensatora, czyli ADV08=4 (oprócz tego rozłącza się stycznik na zasilaniu falownika). Czasy ACC i DEC ustawione na 10 sekund (DRV03, DRV04).
Podczas próby okazuje się, że przyspieszanie działa prawidłowo - falownik rozpędza się do maksymalnej prędkości w ciągu 10 sekund, natomiast zmniejszanie prędkości jest praktycznie niekontrolowane - wystarczy krótkie dotknięcie przycisku Down, aby prędkość spadła niemal do zera. Eksperymenty z Jog Acc/Dec, Ramp T Mode i drugim zestawem parametrów nie dały pozytywnego wyniku. Nie pomogło nawet przeczytanie instrukcji w części dotyczącej motopotencjometru. Problem tkwił w kolizji Dec Time (DRV04) z trybem stopu (ADV08), co udało się stwierdzić doświadczalnie, metodą prób i błędów. Zamiast zwalniać rampą o czasie 10 sekund - falownik zmniejszał szybkość na granicy wytrzymałości układu zasilania DC, czyli bardzo szybko. Na logikę powinno mieć to zastosowanie jedynie po zdjęciu rozkazu ruchu, a nie w trakcie biegu falownika.
Po zmianie trybu stopu na DC Brake (ADV08=1) oraz ustaleniu prędkości, od której ma działać hamowanie DC na wartość częstotliwości maksymalnej (ADV17=50Hz) silnik zatrzymuje się prawie momentalnie, a rampa zwalniania odpowiada nareszcie rampie przyspieszania.
eplus
Poszukujesz dobrego instalatora- wortal falowniki24.info.pl poleci odpowiedniego fachowca –zainteresowanych prosimy o kontakt T: 665 470 995