W jednym z wcześniejszych artkułów opisywaliśmy sposób podłączenia zadajnika ZAD-ECO-V2 do falownika Delta serii VFD-EL. dzisiaj również skupimy się na falownikach Delta wspomnianej serii i zaprezentujemy w jaki sposób skonfigurować i wykorzystać oferowaną przez te falowniki funkcję płynnego zadawania częstotliwości z wykorzystaniem dwóch przycisków monostabilnych - tzw. motopotencjometr.
Idea działania funkcji motopotencjometru przedstawia się następująco - do wejść falownika podłączamy dwa przyciski monostabilne, pierwszy z nich odpowiada za zwiększanie częstotliwości wyjściowej falownika, a tym samym prędkości obrotowej silnika, natomiast drugi za jej zmniejszanie. Po naciśnięciu przycisku i przytrzymaniu częstotliwość wyjściowa wzrasta lub maleje tak długo jak przycisk jest przytrzymwany lub nie osiągnie wartości granicznej (częstotliwości maksymalnej lub częstotliwości równej 0Hz).
Jako źródło polecenia startu i zatrzymania wybieramy panel sterujący:
W naszym przypadku zródło częstotliwości zadanej ustawiamy na wartość fabryczną to jest panel sterujący lub zaciski multifunkcyjne "up / down":
Wejścia cyfrowe falownika "MI3" oraz "MI4" domyślnie pracują jako wejścia umożliwiający wybór jednej ze wcześniej skonfigurowanych prędkości - Multispeed, w związku z tym aby mogły pracować w trybie motopotencjometru należy je odpowiednio skonfigurować: