W przypadku wystąpienia w falowniku, lub w maszynie którą ten falownik obsługuje problemu operator zostanie o tym poinformowany za pomocą diody "ALM" oraz odpowiedniego kodu alarmu lub usterki na wyświetlaczu falownika Yaskawa J1000. Pomiędzy alarmem, a usterką (błędem) występuje dość istotna różnica - w przypadku tego pierwszego falownik zasygnalizuje jedynie jego wystąpienie odpowiednim kodem na wyświetlaczu oraz migającą diodą "ALM", zaś w przypadku pojawienia się błędu dioda "ALM" zostanie zapalona, na wyświetlaczu pojawi się jego kod, a ponadto wyjście falownika zostanie odłączone, a silnik będzie hamowany wybiegiem.
W celu skasowania alarmu lub usterki pierwszym krokiem jest ustalenie i usunięcie przyczyny jej występowania. W tej kwestii bardzo pomocne są kody wyświetlane na wyświetlaczu LED. Po zdiagnozowaniu u rozwiązaniu przyczyny występowania błędu należy zresetować falownik poprzez naciśnięcie przycisku "RESET" znajdującego się na panelu operatorskim falownika lub przez wyłączenie i ponowne włączenie zasilania.
Do jednego z wejść cyfrowych falownika YASKAWA J1000 została przypisana programowa funkcja blokady podstawowej, co skutkuje jego wyłączeniem, przez co falownik nie przyjmuje poleceń uruchomienia.
W obwodzie sterującym falownika wystąpił błąd. Dokładne oznaczenia poszczególnych typów błędów od CPF02 do CPF24 są zawarte w instrukcji falownika.
Próba kasowania usterki została podjęta w czasie, gdy polecenie uruchomienia było aktywne, co jest przyczyną pojawienia się alarmu CrSR,
Usterka zewnętrzna wyzwolona przez sterownika nadrzędny, za pośrednictwem jednostki opcjonalnej.
Jednoczesne podanie sygnału polecenia startu oraz zatrzymania przez czas dłuższy niż 0,5 sekundy - skutkiem alarmu EF jest zatrzymanie pracy silnika.
Usterki od EF1 do EF5 są wyzwalane przez urządzenia zewnętrzne za pośrednictwem odpowiedniego wejścia cyfrowego S1 .. S5, w przypadku nieprawidłowej konfiguracji tych wejść.
Błąd spowodowany brakiem fazy na wyjściu falownika - może być on spowodowany odłączeniem kabla silnikowego lub uszkodzeniem uzwojenia silnika. Przyczyną tego błędu może być również za mały silnik podłączony do falownika - dzieje się tak w przypadku gdy silnik pobiera mniej niż 5% prądu falownika.
Przyczyn występowania błędu "oC" jest kilka, można do nich zaliczyć między innymi: zwarcie lub doziemienie występujące po stronie falownika, zbyt duże obciążenie, ustawione za krótkie czasy przyśpieszania i hamowania, wprowadzone błędne dane silnika lub złe ustawiona zależność U/f, ponadto przyczyną występowania tego błędu może być również wyłączenie stycznika magnetycznego na wyjściu radiatora.
Błąd lub alarm "oH" / "oH1" występuje w przypadku nieprawidłowej pracy wentylatora chłodzącego falownik, zabrudzenia radiatora uniemożliwiającego mu odprowadzanie ciepła, ograniczeniu przepływu powietrza przez radiator oraz w przypadku zbyt wysokiej temperatury otoczenia przemiennika.
Do przyczyn występowanie błędu "oL1" - przeciążenia silnika - zaliczamy: zbyt duże obciążenie silnika, pracę silnika z małą prędkości przy zbyt dużym obciążeniu, zbyt krótkim czasom przyśpieszania / hamowania oraz wprowadzeniu do pamięci falownik nieprawidłowej wartości znamionowego prądu silnika.
Przeciążenie falownika występuje wówczas gdy, jest on zbyt mocno obciążony - falownik posiada zbyt małą moc w stosunku do silnika oraz gdy generuje za duży moment obrotowy przy niskiej prędkości.
Przepięcie DC - inaczej mówiąc - nadmierny wzrost napięcia na szynie DC falownika Yaskawa serii J1000 może być spowodowany zbyt krótkim czasem hamowania, wyłączoną funkcją zapobiegającą utknięciu silnika, uszkodzonemu modułowi hamowania lub zbyt wysokim napięciem wejściowym.
Przyczyny występowania tego błędu są dość oczywiste - może być to spadek napięcia wejściowego lub brak symetrii faz, brak jednej z faz, a także luźne podłączenie przewodów na wejściu falownika.
Błąd lub alarm "Uu" / "Uu1" generowany jest przez spadek napięcia na szynie DC poniżej poziomu wykrywania, co może być spowodowane awarią zasilania lub brakiem jednej fazy na wejściu lub za słabym źródle zasilania.
Przyczyną występowania błędu "Uu3" jest przerwanie obwodu ładowania szyny DC.