Zanim do falownika zostanie podłączony więcej niż jeden silnik, musi zostać spełnionych kilka warunków.
Tak jak już zostało wspomniane w jednym z poprzednich artykułów pt. „Sterowanie skalarne i wektorowe falowników”, - falownik skalarny może sterować kilkoma silnikami równocześnie oraz pracuje ze stałą częstotliwością nie kontrolując zachowania silników.
Pierwszym podstawowym warunkiem jest jak wspomniano wcześniej falownik musi pracować w trybie skalarnym. Drugim bardzo ważnym warunkiem jest suma prądów pobieranych przez silniki nie może być większa od prądu wyjściowego falownika +10% „zapasu”. Trzecim warunkiem jest zastosowanie indywidualnych zabezpieczeń do każdego z silników, np. wyłączniki silnikowe (znamionowe prądy silnika). Obwody pomocnicze zabezpieczających wyłączników silnikowych należy podłączyć do sterowania falownika (obwód zezwolenia na pracę falownika lub jako "zewnętrzny błąd" tak aby wyzwolenie wyłącznika spowodowało wyłączenie falownika.
Zabezpieczenie termiczne silników (termistory lub termiki bimetaliczne) powinno być ustawione na prąd znamionowy zgodny z tabliczką znamionową. Zabezpieczenie termiczne uchroni silnik przed spaleniem również przy zaniku jednej fazy.
Zalecane jest aby parametry silników były takie same lub zbliżone, ponieważ jeśli zostaną użyte silniki o dużej różnicy mocy to mogą wystąpić problemy przy starcie na niskich obrotach.
Zalecane jest również aby maksymalna ilość silników nie wynosiła więcej niż cztery. Gdy wymagane są różne prędkości obrotowe na poszczególnych silnikach musi być zastosowana przekładnia mechaniczna lub silniki o różnej ilości par biegunów.
Zastosowanie dławików silnikowych jest zalecane w następujących przypadkach: jeśli trzy lub więcej silników jest połączonych równolegle oraz jeśli długość przewodów silnikowych (suma) jest dłuższa niż dozwolona maksymalna długość przewodów silnikowych.