wstecz Co to jest funkcja Autotuning i kiedy właściwie ją stosujemy?
Autor:
~zenon2
Data dodania:
2012-12-03 15:04:16
Lista tematów:
15
Ilosc postów:
4
Autor:
~gambit
Data dodania:
2012-12-03 21:02:59
Lista tematów:
0
Ilosc postów:
38
Autotuning to automatyczne odczytanie wartości parametrów rezystancji i indukcyjności silnika podłączonego do falownika. Przede wszystkim jest funkcja użyteczna tylko przy sterowaniu wektorowym.
Funkcję autotuningu stosujemy wtedy gdy mamy do czynienia z urządzeniami o ciężkim rozruchu i wymagające dużego momentu przy małych prędkościach np. suwnica, prasa. Funkcję tą należy użyć po każdej wymianie silnika lub falownika . Autotuning wpływa korzystnie na zmniejszenie poboru prądu a co za tym idzie ma wpływ na grzanie się silnika.
Autotuning powinien być przeprowadzany na zatrzymanym silniku oraz po odpięciu obciążenia z wału silnika. Podczas autotuningu silnik może wydawać piszczące dźwięki.
Np. w falownikach LG/LS serii SV…iC5 lub SV…iG5Amożna aktywować funkcję autotuningu parametrem H41=1. Trwa to ok. 20 sekund. Następnie w parametrze H42 możemy odczytać wartość rezystancji silnika Rs. Natomiast w parametrze H44 wartość induktancji upływu Lσ.