wstecz Rezystory hamowania - wykorzystanie grzałki od pralki
Autor:
~Slavko1122
Data dodania:
2014-06-26 11:50:30
Lista tematów:
1
Ilosc postów:
1
Witam,
Potrzebuję zastosować do do mojego falownika rezystor hamowania, przeglądając pewne forum internetowe, znalazłem temat w którym proponują wykorzystać jako rezystor hamowania połączone ze sobą szeregowo dwie grzałki od pralki zamiast zakupu rezystora dedykowanego do falowników.
Czy ktoś z kolegów spotkał się z takim rozwiązaniem ? Sprawdza się ono w praktyce?
Pozdrawiam
Autor:
~eplus
Data dodania:
2014-06-27 07:25:32
Lista tematów:
1
Ilosc postów:
232
To pewnie ja dopuściłem się tej profanacji w zaprzyjaźnionej firmie, trochę czasu minęło, a żadne poprawki nie były potrzebne. Za grzałkami przemawiało to, że do zamknięcia sklepu AGD pozostawało już tylko 15 minut. Koszty groszowe, jednak oryginalny rezystor hamujący lepiej odprowadza ciepło do powietrza, bo ma radiator. Grzałka w swoim naturalnym środowisku jest chłodzona wodą. Oczywiście można wyfrezować radiator z aluminium, ale to spowoduje koszty porównywalne z zakupem oryginału. Jeśli hamowanie występuje rzadko, to można spowodować 2-3 cykle hamowania i po odłączeniu zasilania ocenić temperaturę grzałki (uwaga - falownik trzyma napięcie jeszcze 5 minut!). W razie zastosowania tego oszczędnościowego rozwiązania ważna jest rezystancja grzałki (nie za mała>instrukcja falownika, i niezbyt duża>skuteczność), moc ((teoretyczna - we wodzie!) i napięcie znamionowe grzałki (stąd dwie w szereg), solidne bezpieczne mocowanie i chłodzenie powietrzem nie powodujące nagrzewania falownika czy kabelków.
Autor:
~Slavko1122
Data dodania:
2014-06-27 08:51:40
Lista tematów:
1
Ilosc postów:
1
Aha, więc sprawa wygląda w ten sposób, wiec pewnie jednak zdecyduję się na standardowe rozwiązanie i kupię oryginalny rezystor hamowania.
Dla falownika LG/LS SV040IG5A-4 zgodnie z instrukcją odpowiedni będzie rezystor MCRB-ST 0.6 KW 130 OHM ?
Autor:
~eplus
Data dodania:
2014-06-29 20:34:56
Lista tematów:
1
Ilosc postów:
232
To wartości dla "150% momentu hamowania ciągłego przez 15 sekund z przerwą 285 sekund"", a dla 100% może być nieco słabszy - 200 ohm i 500W. Mniej niż 130 ohm bym nie ryzykował - tranzystor układu hamującego ma jakąś tam wytrzymałość prądową. Większy opór nie może zaszkodzić - jedynie skuteczność hamowania się zmniejszy. Można podczas hamowania podejrzeć napięcie na szynie DC (DCL) - jeśli przekracza 700V, to zaraz nastąpi wyłączenie awaryjne (OVL).