Cześć wszystkim. Miałbym prośbę - mógłby mi ktoś w kilku prostych słowach wyjaśnić co to jest "autotuning" w falownikach ?
Szukałem info w google, ale nie za bardzo rozumie o co chodzi z tą funkcją.
Autor:
~eplus
Data dodania:
2016-04-26 19:46:49
Lista tematów:
1
Ilosc postów:
232
Falownik w trybie skalarnym generuje zadane napięcie o ściśle określonej częstotliwości i nic go "nie obchodzi" - czy ma podłączony jakiś silnik, może dwa równolegle... Podobnie elektrownia nie wie, czy Kowalski w swoim garaży załączył sprężarkę, czy żarówkę.
Falownik w trybie wektorowym generuje napięcie i częstotliwość zapewniające możliwie najlepszą reakcję silnika - utrzymanie zadanych obrotów lub momentu. Ponieważ silnik elektryczny ma wysoką - ale nie 100%-ową - sprawność, dlatego wnosi pewne "przekłamanie". Falownik w trybie wektorowym powinien znać parametry silnika, aby odpowiednio dobrać korektę na to przekłamanie. Te parametry, model silnika, opisane są kilkoma wielkościami fizycznymi: indukcyjności i rezystancje oraz stałe czasowe. Falownik potrafi sam zmierzyć te parametry w trakcie procedury autotuningu. Silnik jest zasilany napięciem stałym i przemiennym, z reguły też uruchamiany testowo - a na koniec falownik zapisuje sobie zmierzone parametry, które można podejrzeć w stosownych komórkach.